کلکسیون فرش کوروش

مشخصات بلاگ

فروشگاه فرش کوروش • مجموعه ای نفیس از برترین برندهای صنعت فرش کشور .شرایط ویژه فروش خود را به اطلاع شما عزیزان می رساند

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

فرش های مدرن

 

 

آیا می دانید فرش مدرن چیست و چه مشخصاتی دارد ؟

پیشرفت تکنولوژی و ورود ماشین آلات مدرن به عرصه نساجی موجب شده تا فرش های متنوعی با طرح و رنگ خاص بافته و روانه بازار شود. فرش مدرن یکی از جدیدترین بافته های نساجی است که مورد پسند و سلیقه افراد بسیاری قرار گرفته است. این مدل از فرش های ماشینی نسبت به نمونه های کلاسیک و سنتی از قیمت مناسبتری برخوردار بوده و دارای طرح ها و مدل های مختلفی می باشد.این روزها اغلب افراد برای تغییر دکوراسیون های گذشته به سمت مدرنیته روی آورده و تمایل دارند تمام عناصری که در خانه استفاده می کنند مدرن باشد. فرش مدرن برای حضور در چنین دکوراسیونی بهترین گزینه بوده می توان باتوجه به رنگ اصلی دکوراسیون نمونه مناسبی را انتخاب کرد. علاوه براین فرش هایی که این سبک را در خود دارند قیمت مناسبتری نیز داشته و می توان باتوجه به بودجه خود طرح مناسبی خریداری کرد.تشخیص فرش مدرندرحال حاضر نمونه های مختلفی از فرش مدرن در بازار وجود دارد که از لحاظ بافت بایکدیگر متفاوت بوده و دارای ویژگی های خاصی هستند. این دسته از فرش های ماشینی را می توان به انواع شگی، فریز، فرش کودک و شنل دسته بندی کرد. تمام این فرش ها در یک نکته با یکدیگر مشترک بوده و آن هم عدم تناسب آن با دکوراسیون سنتی و کلاسیک است. به عنوان مثال اگر قصد دارید دکوراسیونی کلاسیک را در خانه خود ایجاد کرده و آن را با مبلمان چوبی تکمیل کنید فرش های فانتزی و مدرن گزینه مناسبی نبوده و بهتر است از یک فرش دستباف دراینخصوص کمک بگیرید. انتخاب یک قالی فانتزی و مدرن در کنار دکوراسیون سنتی هیچ نمای جالبی را ایجاد نکرده و می تواند فضایی نامنظم و شلخته را برای شما به وجود بیاورد

جنس قالی مدرن

نکته ای که پیش از خرید فرش باید درنظر داشت طول عمر و دوام آن است که باتوجه به جنس و انعطاف پذیری فرش متفاوت است. مهمترین نکته در خصوص فرش های ماشینی شانه و تراکم آن است و هرچه این دو عنصر بالاتر باشند به همان اندازه نیز فشردگی بیشتری داشته و درمقابل پاخوردگی مقاومتر می باشند. فرش هایی که از الیاف اکریلیک در بافت آن ها استفاده شده درمقایسه با دیگر نمونه ها طول عمر بیشتری داشته و می توان با اطمینان در فضاهای پر رفت و آمد استفاده کرد. درخصوص فضاهایی که رفت و آمد بیشتری دارند بهترین انتخاب فرش های ماشینی کلاسیک و سنتی است که در برابر پاخوردن مقاومتر بوده و الیاف آن در طول مدت استفاده دچار شکستگی نمی شود.

 

فرش شگی

یکی از انواع جدید و پرطرفدار فرش مدرن که به سرعت توانسته نظر افراد را جلب کند فرش شگی یا همان فرش های پرزبلند است. نرمی و لطافت بالای این فرش ها موجب شده اکثر افراد برای استفاده در اتاق کودک و یا اتاق نشیمن آن ها را انتخاب کنند. این دسته از فرش ها فضایی زیبا و لذتبخش را به وجود آورده و باعث ایجاد حس آرامش در هر فضایی به ویژه اتاق خواب می شوند. نکته ای که درخصوص فرش شگی باید درنظر داشته باشید مراقبت از آن است و باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشت. پرزهای بلند این دسته از فرش ها محل مناسبی برای تجمع آلودگی و کثیفی ها بوده و به راحتی از لابه لای آن خارج نمی شود. نمونه های بافته شده این فرش ها درمقایسه با نمونه های چسبانده شده بهتر بوده و می توان به راحتی آن ها را شستشو داد.

فرش فریز

یکی دیگر از انواع قالی های مدرن تحت عنوان فرش فریز معرفی می شود که شباهت بسیار زیادی به گلیم داشته و فاقد پرز می باشد. در بافت این فرش ها از الیاف مصنوعی استفاده شده و مقاومت بالایی دارند و برای فضاهایی با رفت و آمد بالا مناسب است. این نوع قالی دارای نخ تار و پود بوده و هیچ نخ پرزی در آن وجود ندارد. امکان شستشوی آسان مهمترین قابلیتی است که درخصوص این قالی مدرن می توان عنوان کرد.

فرش اتاق کودک

در بین فرش های مدرن برخی برای استفاده در اتاق کودک مناسبتر هستند که تحت عنوان فرش ککودک عرضه می شوند. برای خرید این مدل از فرش ها باید به جنسیت کودک توجه داشت چرا که برای جنسیتی فرش مختص طراحی و تولید شده است. توجه به رنگ پرده، چیدمان اتاق و سرویس خواب از مهمترین عواملی است که پیش از خرید فرش کودک باید درنظر داشت. انتخاب رنگ های روشن و دقت در ترکیب رنگ ها می تواند فضای پرانرژی و شادی را برای کودکان فراهم کند.

فرشی که برای اتاق کودک انتخاب می شود باید از الیاف باکیفیت و مرغوبی بافته شده و قابلیت شستشوی آسان را داشته باشد. از آنجایی که کودکان دارای پوست حساسی هستند انتخاب فرشی با الیاف زبر می تواند آسیب جدی به آن ها برساند. عدم پرزدهی و ضدحساسیت از دیگر ویژگی هایی است که درخصوص فرش اتاق کودک باید درنظر داشت. اکثر دختر بچه ها به رنگ صورتی علاقه مند بوده و هنگام خرید فرش به دنبال طرح های عروسیکی و فانتزی هستند. این درحالی است که پسرها بیشتر به رنگ آبی علاقه نشان داده و به سراغ طرح های کارتونی و ماشین می روند. رنگ نارنجی نیز توسط آن ها انتخاب می شود اما رنگ های سرد نیز می تواند برای استفاده در اتاق کودک مناسب باشد.

فرش عروسکی

در بین نمونه های مختلف قالی مدرن فرش های عروسکی نیز به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این کفپوش های زیبا و جذاب به دلیل داشتن طرح شاد و ضدحساسیت بودن بیشترین توجهات را به خود جلب کرده اند. الیاف به کار رفته در بافت این فرش ها از لطافت بالایی برخوردار بوده و کمتر آلودگی ها را به خود جذب می کنند. امکان شستشوی مداوم و مقاومت در برابر پاخوردگی از دیگر ویژگی هایی است که درخصوص فرش عروسکی مدرن می توان عنوان کرد. طرح های مختلفی از این نوع قالی مدرن تولید و روانه بازار شده که می توان باتوجه به سلیقه و نظر کودکان طرح مناسبی را خریداری نمود.

  • farsh kourosh