کلکسیون فرش کوروش

مشخصات بلاگ

فروشگاه فرش کوروش • مجموعه ای نفیس از برترین برندهای صنعت فرش کشور .شرایط ویژه فروش خود را به اطلاع شما عزیزان می رساند

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

کلکسیون فرش کوروش

کلکسیون فرش کوروش یکی از برترین فروشگاههای فرش در استان البرز شهر کرج میباشد.منتظر حضور گرمتان هستیم

 

ارتباط با ما:

 

۰۹۰۲۲۶۰۶۰۷۵-۰۹۰۲۲۶۰۶۰۷۶

 

 

فرش ایرانی شهرت جهانی دارد و این به تاریخچه فرش دستبافت ایرانی برمی‌گردد. فرش یا به عبارت بهتر قالی نه تنها یکی از صنایع دستی برتر ایران، بلکه برای قرن‌ها محلی برای تجلی فرهنگ، سنت و طبع لطیف و هنردوست ایرانیان بوده است. تا همین اواخر که اولین کارخانه فرش ماشینی در دهه 1350 شمسی در کاشان افتتاح شد و برای اولین بار فرش ماشینی کاشان وارد خانه ها و منازل ایرانیان بود. نبود پیشینه بافت فرش در ایران به 25 قرن قبل باز می گردد، این را کشف پازیریک در سال 1328 توسط یک باستان شناس روس به عنوان قدیمی ترین فرش ایرانی مشخص کرد.

در این دوران طولانی هنرمندان خوش ذوق در شهرهایی چون تبریز، کاشان، مشهد، کرمان، یزد، اصفهان و … پیشتازان بافت فرش ایرانی بوده اند. اما فرش کاشان از جمله محبوب ترین فرش های ایرانی است، آشنایی با تاریخچه فرش کاشان برای ما جالب بود، این مطلب را آماده کردیم چون دوست داشتیم شما را نیز با تاریخچه فرش کاشان آشنا کنیم.

 

 

تاریخچه فرش کاشان

کاشان از جمله شهرهای کویری ایران است که در جنوب دریاچه قم و کویر نمک آن واقع شده است. کویری بودن این شهرها را می توان از بادگیرها، اندرونی ها، آب انبار ها، دالان های سرپوشیده و حیاط های پایین تر از سطح زمین متوجه شد. درباره نحوه ساخته شدن این شهر اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما توصیف آن در سفرنامه ی جهانگردانی که به ایران پا گذاشته اند، موجود است. بر اساس متون تاریخی و گفته های جهانگردان، کاشان در گذشته در عرصه تولید و بافت پارچه‌های گرانبها شهرت داشته است. انواع پارچه، منسوجات گلابتون، انواع مخمل، انواع اطلس دوزی ها و … از جمله بافته های هنرمندان کاشانی بوده اند که تحت عنوان پارچه های هرمزی به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شدند.

از جمله افرادی که به کاشان سفر کرده اند می توان به مارکوپولو، شوالیه شاردن، آنتوان شرلی و کارترایت اشاره کرد. در آثار آنها از کاشان به عنوان شهری یاد شده که اطلس، مخمل، تافته، حریر موجدار، زری ساده، ابریشم مخلوط به طلا و نقره، قالی، قالیچه، کاشی و ظروف چینی در همه جای آن به چشم خورده و معامله می شده است.

قدمت قدیمی ترین فرش های متعلق به شهر کاشان به قرن 11 هجری باز می گردد. اما دوره حکومت صفوی نقطه عطفی در تاریخچه فرش کاشان است، چرا که در این عصر شهر کاشان به عنوان مرکز بافت قالی‌های درباری، قالی های ابریشمین نقره باف و زربافی بسیار نفیسی را تولید کرد که برخی از آنها امروز در موزه های بزرگ و کلکسیون های شخصی نگهداری می‌شوند.

در تاریخچه فرش کارشان در حدود قرن های 17 تا 19 میلادی خبر چندانی از فرش کاشان در دست نیست که احتمالا به علت حوادث سیاسی، اجتماعی،  تغییر حکومت ها، جنگ و حمله دشمنان خارجی و … دست بوده است. از حدود 120 سال قبل بافت فرش در کاشان با واردات پشم استرالیایی مرینوس مجدد رونق گرفت، رونقی که در تجدید حیات هنر- صنعت فرش بافی بی تاثیر نبود.

به تبع رشد فرش بافی، حرفه ها و صنایع دستی و مشاغل مرتبط با قالیبافی همچون رنگرزی، رفوگری، حلاجی، ریسندگی و چله کشی، نقشه کشی و … نیز از دیرباز در این منطقه وجود داشته، گرچه امروزه شیوه های سنتی آنها دیگر منسوخ شده است.

در روزگار حاضر به علت خشکسالی های مکرر، در اکثر روستاها و قصبات اطراف کاشان، قالیبافی مهمترین منبع درآمد مردم است. کارگاه های زیادی در این مناطق و بعضا در منازل وجود دارد که زنان و دختران به همراه مردان مشغول قالیبافی هستند.

 

 

تاریخچه فرش ماشینی در کاشان

کاشان نه تنها در حوزه فرش دستباف، بلکه در عرصه فرش ماشینی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. در واقع ساخت اولین کارخانه فرش ماشینی در دهه 1351 شمسی نه تنها نقطه عطف دیگری در تاریخچه فرش کاشان ، بلکه نقطه تحولی برای فرش ایرانی است. اگرچه هم پیش از انقلاب و هم پس از آن، به دلیل حمایت از فرش دستباف، با صدور مجوز برای فرش های ماشینی مخالفت می شد اما پس از پایان جنگ و اوایل دهه 1370 این صنعت شتاب بیشتری گرفت، به گونه ای که در کمتر از چند سال، صدها واحد تولیدی کوچک و بزرگ در کشور احداث گردید و از نیمه این دهه صادرات فرش ماشینی آغاز شد.

اما آنچه که به تاریخچه فرش ماشینی کاشان ارتباط دارد این است که بالغ بر 80 درصد واحدهای تولیدی فرش ماشینی کشور با برخورداری از بالاترین سطح فناوری ماشین آلات فرش بافی، در کاشان و حوالی آن مانند آران و بیدگل مستقر بوده و به نوعی قطب تولید فرش ماشینی ایران با نام هایی معتبر و باسابقه در این منطقه واقع شده است. از همین رو فرش ماشینی کاشان نه تنها در ایران بلکه در جهان دارای اعتبار است. امروز فرش های با تراکم و شانه بالا مانند فرش ماشینی 1200 شانه و فرش ماشینی  1500 شانه در کارخانجات فرش کاشان تولید می شوند که از ظرافت و ریزبافتی چشم نوازی برخوردار بوده و شباهت زیادی به فرش ماشینی دارند

 

ویژگی های فرش کاشان

فرش کاشان از ویژگی های مشخصی برخوردار است که در اینجا برای آشنایی شما به برخی از آنها اشاره می کنیم:

 ارتفاع خاب در قالی کاشان متوسط است.

  • فرش کاشان بسیار ظریف و ریزبافت بوده و به همین دلیل طرح و نقش فرش جلوه و وضوح خوبی پیدا می کند.
  • در فرش کاشان عموما زمینه لاکی و حاشیه سرمه ای به کار گرفته می شود.
  • در فرش کاشان اسلیمی های سفیدرنگ در اطراف لچک و ترنج دیده می شود.

 در گذشته فرش کاشان عمدتا دارای رنگ های زنده با کنتراست بالا بود، اما امروز برای حفظ بازار و توجه به سلیقه مشتریان، رنگ بندی های ملایم نیز در تولیدات کاشان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کلکسیون فرش کوروش

 

شرایط اقساط ویژه عموم بصورت بلند مدت بدون سود وکارمزد

شرایط اقساط ویژه بازنشسته ها بدون چک ،سود، کارمزد

شرایط اقساط ویژه کارمندان و فرهنگیان به صورت بلند مدت

تنوع در انواع تابلو فرش دستباف و ماشینی

خدمات پس از فروش تا ۶۰ماه

تعویض فرش کهنه با نو فقط درکرج وتهران

تسهیلات فوق العاده باور نکردنی

برای اطلاعات بیشتر

با شماره های زیر تماس بگیرید

09022606076

09022606075

سایت: http://kouroshcarpet-co.com/

اینستاگرام : https://www.instagram.com/kouroshcarpet.co/

تلگرام : https://t.me/kouroshcarpet_co

ادرس : کرج -بلوارچمران-سه راه دانشکده

  • farsh kourosh

کلکسیون فرش کوروش

فرش 700 شانه کاشان| فرش قسطی در کرج

 

برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید.

09022606076

09022606075

ویژگی های فوق العاده فرش ۷۰۰ شانه کاشان

 

فرش ۷۰۰ شانه کاشان(واقعی)

دارای تراکم عرضی یا شانه فرش ۷۰۰ گره می باشد

تراکم این فرش اغلب ۳۰۰۰ و ۲۱۰۰ و ۲۵۵۰ گره می باشد؛ که البته ((۲۵۵۰ گره آن مشهور تر ))است

دو نوع هشت رنگ و ده رنگ دارد که اختلاف آن چنانی از لحاظ قیمت ندارند

ترجیحا با دستگاه HCPX2 بافته شده باشد اما خوب با دستگاه های دیگر هم بافته میشود

فرش ۷۰۰ شانه کاشان(تبدیلی)

توسط دستگاه های ۵۰۰ شانه بافته می شود

تراکم طولی آن ها ۱۵۰۰ گره است

اکثرا به صورت هفت رنگ در بازار عرضه می شوند

همچنین قیمت آن به نسبت فرش های اصل ۷۰۰ شانه بسیار پایین تر است

طرح های فرش کاشان

تنوع طرح هایی که کارخانه فرش کاشان بافنده آن هاست بسیار زیاد بوده و اسم های ایرانی این طرح ها که توسط استادان نامی ایرانی انتخاب شده،حس آرامبخشی را به یک ایرانی می دهد چون تمام اسامی این فرش ها اسامی ایرانی الاصل می باشد.

فرش ۷۰۰ شانه کاشان  به خاطر قیمت مناسب و تنوع بسیار زیاد آن(در طرح ها و رنگ ها )بیشتر از انواع دیگر فرش کاشان مورد توجه قرار می گیرد.

 

کلکسیون فرش کوروش

 

شرایط اقساط ویژه عموم بصورت بلند مدت بدون سود وکارمزد

شرایط اقساط ویژه بازنشسته ها بدون چک ،سود، کارمزد

شرایط اقساط ویژه کارمندان و فرهنگیان به صورت بلند مدت

تنوع در انواع تابلو فرش دستباف و ماشینی

خدمات پس از فروش تا ۶۰ماه

تعویض فرش کهنه با نو فقط درکرج وتهران

تسهیلات فوق العاده باور نکردنی

برای اطلاعات بیشتر

با شماره های زیر تماس بگیرید

09022606076

09022606075

سایت: http://kouroshcarpet-co.com/

اینستاگرام : https://www.instagram.com/kouroshcarpet.co/

تلگرام : https://t.me/kouroshcarpet_co

ادرس : کرج -بلوارچمران-سه راه دانشکده

 

  • farsh kourosh

کلکسیون فرش کوروش 

یکی از برترین و بزرگترین فروشگاههای فرش در استان البرز و کرج 

 

چرا کلکسیون فرش کوروش؟؟؟

 

قطعا شما یک شهروند کرجی  یا تهرانی هستید که به این نوشته مراجعه کرده اید تا با بهترین و بزرگترین بازار فرش اشنا شوید. وقتی هدف خرید فرش ماشینی یا دستبافت یا تابلو فرش های ماشینی و دستبافت یا کناره و پادری و پشتی  باشد، باید جهت انتخاب فروشگاهی که میخواهید خرید کنید بررسهایی از جهات مختلف انجام دهید

ما در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفیبزرگترین و متنوع ترین مرکز فروش فرش ، شرایطی که یک فروشنده فرش حرفه ای باید برایتان ایجاد کند را به اطلاعاتانبرسانیم تا هم در خرید فرش دقت بیشتری کنید و هم در آینده دچار مشکل نشوید. ما به شما می گوییم از کجا فرش بخرید.

در هنگام خرید فرش باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

 بنده اعتقادم این است که برای خرید هر جنسی یا کالا یا حتی خدماتی  باید ابتدا اطلاعاتی در مورد آن کالا به دست آوریم و پس از افزایش آگاهی‌مان نسبت به خرید اقدام کنیم. با دانستن آن اطلاعات، می‌توانیم به‌هنگام خرید آن کالا به ویژگی‌های مهم آن توجه داشته باشیم و خریدی مطمئن را تجربه کنیم. در اینجا سعی دارم نکاتی را با شما در میان ب‌گذارم تا اگر قصد خرید فرش ماشینی دارید بتوانید خریدی عالی  و دلچسبی داشته باشید.

نکاتی برای خرید فرش ماشینی

۱- فرش را برای کجا می‌خواهی؟

برای خرید فرش ماشینی در وهله‌ی اول این مهم است که اصلاً فرش را برای کجا می‌خواهم؟ محل استفاده‌ی فرش ماشینی در انتخاب یک فرش مناسب بسیار مهم است. اگر به‌دنبال یک فرش برای سالن پذیرایی هستید، باید تعیین کنید که سالن پذیرایی خانه‌ تان فرش ۱۲ متری نیاز دارد یا ۹ یا ۶ متری؟ دکوراسیون سالن پذیرایی خانه تان  چه رنگی را می‌طلبد؟ آیا باید به‌دنبال فرشی باشید با رنگ تیره یا فرشی با رنگ روشن می‌تواند به کارتان بیاید؟ دکوراسیون سالن پذیرایی خانه‌ تان  سازگار با یک فرش سنتی است یا بایستی یک فرش مدرن یا فانتزی برای آن تهیه کنید؟

در هنگام خرید فرش ماشینی باید به چه نکاتی توجه کرد؟
عکس از Benjamin Torode

تمامی این پرسش‌ها را می‌توانستم با درنظر گرفتن مکانی که برای آن به‌دنبال خرید فرش بودم پاسخ دهم. از این رو طبق سفارش‌های این دوست کارشناس‌ام به شما نیز توصیه می‌کنم که در ابتدا در نظر داشته باشید که فرش را برای کجا می‌خواهید و سپس با در نظر گرفتن ویژگی‌های آن محل تعیین کنید که فرش چه اندازه‌ای باشد، چه رنگی داشته باشد و غیره.

۲- به الیاف فرش توجه کن

مورد دیگری که برای خرید فرش ماشینی باید به  آن توجه کرد الیاف فرش است . می‌دانید که در حال حاضر همه‌ی فرش‌های ماشینی از یک نوع نخ تهیه نمی‌شوند، بلکه الیاف متعددی برای تهیه‌ی فرش‌های ماشینی وجود دارند. مهم‌ترین و رایج‌ترینِ این الیاف موارد زیر هستند:

  • پشمی
  • اکریلیک
  • پلی‌پروپیلن
  • پلی‌استر

فرش پشمی

فرشی است که بیش‌تر برای دکور مناسب است. این نوع فرش عمدتاً یا باید برای اتاق خواب به کار گرفته شود و یا آن که از آن باید برای نشیمن، که کلی مبل و صندلی در آن وجود دارد، استفاده شود. خوبی این نوع فرش نرمی آن و زیبایی‌اش است. با این حال امکان رشته‌رشته‌شدن الیاف این نوع فرش وجود دارد و عمدتاً کرک‌ریزی آن نیز کم نیست.

در هنگام خرید فرش ماشینی باید به چه نکاتی توجه کرد؟
فرش پشمی

این نکته نیز قابل ذکر است که فرش‌های پشمی ماندگاری خوبی دارند و عمدتاً عمر این فرش‌ها بیش‌تر از فرش‌هایی است که با الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند. البته در اغلب موارد قیمت آن‌ها نیز بیش‌تر از سایر فرش‌هاست. در آخر آن که فرش پشمی لکه‌ها را به خود جذب می‌کند و همچنین پاک‌کردن لکه‌ها نیز از روی آن کار آسانی نیست.

شیوه نظافت تابلو فرش و راهکارهای تمیز کردن آن

فرش اکریلیک

فرش اکریلیک را می‌توان محبوب‌ترین نوع فرش دانست. در زمانه‌ی حاضر، اکثر کمپانی‌های تولیدکننده‌ی فرش ماشینی برای آن که بر کیفیت فرش‌های خود تأکید کنند بر اکریلیک‌بودن آن‌ها تأکید می‌کنند. فرش‌های اکریلیک دوام یا همان ماندگاری خوبی دارند. آقای ضرغامی تأکید می‌کرد که عمر این فرش‌ها بسیار بیش‌تر از فرش‌هایی با الیاف پلی‌استر و یا پلی‌پروپیلن است. از نگاه او قیمت بالاتر این فرش‌ها نیز عمدتاً به همین دلیل است.

در هنگام خرید فرش ماشینی باید به چه نکاتی توجه کرد؟
فرش اکریلیک

فرش‌های اکریلیک در برابر گرما مقاومت زیادی دارند و از این رو کم‌تر در اثر حرارت اتو و یا قابلمه دچار آسیب می‌شوند؛ همچنین اگر شسته شوند و برای خشک‌شدن در برابر آفتاب و هوای آزاد قرار گیرند مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید.

با این حال این فرش‌ها، خصوصاً در اوایل استفاده، پرزدهی دارند و هم‌چنین بسیار دیر جذب طبیعت می‌شوند که این البته برای دوست‌داران محیط زیست خبر خوبی نیست. ضمناً قیمت این فرش‌ها نیز بیش‌تر از فرش‌های پلی‌استر و پلی‌پروپیلن است.

فرش پلی‌پروپیلن

این نوع فرش به خوبی رنگ می‌پذیرد و از این رو برای رنگ‌کردن آن به زحمتی بسیار نیاز نیست. همین امر در قیمت پایین‌تر این نوع فرش نسبت به فرش اکریلیک تأثیر داشته است. دوست کارشناس‌ام می‌گفت اگر برای سالن پذیرایی به‌دنبال خرید فرش هستم نباید سمت فرش‌های پروپیلن بروم. از نگاه او این فرش‌ها عمدتاً برای مکان‌هایی که رفت و آمد زیادی دارند مناسب است. ضمناً پلی‌پروپیلن‌ها برخلاف فرش‌های اکریلیک پرزدهی ندارند و شاید همین امر بود که از نگاه آقای ضرغامی این فرش‌ها را مناسب مکان‌های پر رفت و آمد کرده بود.

در هنگام خرید فرش ماشینی باید به چه نکاتی توجه کرد؟
نمونه‌ای از فرش پلی پروپیلن

فرش پلی‌استر

مزایای فرش پلی استر یکی این است که پرزدهی کمی دارد و دوم این که رنگ‌پذیری مناسب آن موجب شده که انواع مختلفی از این نوع فرش در بازار باشند که هر یک طراحی زیبایی دارند و می‌توانند گزینه‌هایی مناسب برای افرای باشند که به زیبایی فرش اهمیتی بسیار می‌دهند. ضمناً این نوع فرش قیمت پایین‌تری نسبت به سایر انواع فرش دارد.

اما درعین این مزایا باید به این معایب هم اشاره داشت که اولاً این نوع فرش ماندگاری خیلی طولانی‌ای ندارد و ثانیاً اگر در مکان‌های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار گیرد خیلی سریع کوبیده می‌شود و حالت اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد. آقای ضرغامی می‌گفت این نوع فرش برای سالن پذیرایی گزینه‌ی مناسبی نیست.

در هنگام خرید فرش ماشینی باید به چه نکاتی توجه کرد؟
نمونه‌ای از فرش با نخ پلی‌استر

۳- به تراکم و شانه فرش ماشینی دقت کن

مورد دیگری که قرار شد برای خرید فرش ماشینی به آن دقت کنم تراکم و شانه‌ی فرش بود. دوست کارشناس‌ام می‌گفت فرش‌های ماشینی با شانه و تراکم‌های مختلفی روانه‌ی بازار می‌شوند. منظور از شانه‌ی فرش تعداد ریشه در هر متر عرض فرش است. یعنی مثلاً اگر فرشی ۵۰۰ شانه است در هر متر عرض آن ۵۰۰ گره‌ی رنگ یا ریشه وجود دارد. هر چه تعداد شانه‌های یک فرش بیش‌تر باشد آن فرش ریزبافت‌تر بوده و شباهت بیش‌تری به فرش‌های دست‎‌بافت پیدا می‌کند. اما تراکم به معنای تعداد ریشه در هر متر طولی فرش است. یعنی فرش با تراکم ۲۵۵۰ دارای ۲۵۵۰ ریشه در هر متر طولی است. هرچه فرشی تراکم بیش‌تری داشته باشد فشردگی بیش‌تری دارد و سنگین‌تر است.

 

فرش‌های با تراکم بالا ممکن است دوام بیش‌تری داشته باشند. همچنین فرش‌های با شانه‌ی بالا شلوغی بیش‌تری دارند. پس کسی که به دنبال یک فرش سنگین و شلوغ است باید به دنبال خرید یک فرش ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ باشد.

در هنگام خرید فرش ماشینی باید به چه نکاتی توجه کرد؟
نمونه‌ای از فرش ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰؛ فرش کاشان طرح نائین

۴- برند هم کم‌اهمیت نیست

سوای آن که برخی برندها صرفاً با تبلیغات زیاد توانسته‌اند بالا بیایند، برخی برندها هستند که واقعاً محصولات‌شان کیفیت زیادی دارند. از میان برندهای فرش از برندهای زیر تعریف‌های زیادی کرد و تأکید داشت فرشی که می‌خرم بهتر است از یکی از این برندها باشد:

  • فرش خاطره کویر کاشان
  • فرش زمرد مشهد
  • فرش نگین مشهد
  • دنیای فرش
  • فرش پاتریس
  • فرش ستاره کویر یزد

امیدوارم این مطلب شما رو در انتخاب فرش مناسب یه شما کمک شایانی داشته باشه 

علاوه بر این در این مطلب میخواستم راه های ارتباطی بهترین بازار فرش در کرج رو بهتون اطلاع بدم

ادرس پیج اینستاگرام کلکسیون فرش کوروش:instagram.com/kouroshcarpet.co

ادرس سایت کلکسیون فرش کوروش: kouroshcarpet-co.com

ادرس کانال تلگرام کلکسیون فرش کوروش: t.me/kouroshcarpet_co

  • farsh kourosh